Sabtu, 18 Jun 2011

PUISI TINGGAL KENANGAN

Sejauh manakah aku terdaya,
Menyeberangi selautan asmara,
Terasing sendiri tiada cinta,
Dalam hayalan aku merana.

Seribu pertanyaan disaat pelayaran,
Bertemankan ombak mencari tepian,
Diri ku hanyut dalam tanggisan,
Dalam senyuman terukir kelukaan.

Kasih yang tidak kesampaian,
Kau dan aku menanggung penderitaan,
Kita memilih jalan perpisahan,
Jika itu membawa kebahagian.

Kenangan berlalu membelah qalbu,
Disaat-saat indah bersama mu,
Terukir senyuman pengubat rindu,
kau dan aku janji bersatu.

Setelah aku kehilangan diri mu,
Aku bagai karam ditengah lautan,
Tampa pegangan tampa haluan,
Hidup ku penuh dengan penderitaan.

Kenangan tinggal hanya kenangan,
Hancur harapan tinggal impian,
Peristiwa semalam akan aku simpan,
Buat diri ku yang masih kerinduan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan