Khamis, 14 Julai 2011

TERSENYUMLAH ALAM

wahai alam mengapa kau murung dan sepi,
tidak seperti hari-hari yang pernah aku lewati,
kau tersenyum penuh pergertian didalam setiap perhubungan,
berteman sekawan sejagat sepermainan.


Teman mu angin dan air yang mengalir akan menyanyi,
bertasbih bersama burung-burung mengikut irama dan lagu ini,
tampa berhenti dan setiap pepohon seakan menari,
bersama bunga-bunganya berkembang mewangi


Haruman disetiap penjuru walau pun dedaunannya,
berterbangan melayang jatuh kebumi dengan lembutnya,
.Sang suria pasti bangga tersenyum bergembira,
melihat kedamaian yang kau ciptakan bersama.


Wahai alam aku rindukan sentuhan mu dan teman-teman mu,
kerana aku musafir yang menumpang kasih yang berlalu,
dan akan pergi jua bila sampai tibanya waktu.
Aku rindukan dan akan menemani mu selalu.


Sehingga jantung dan nafas ku terhenti,
maka berakhirlah sejarah pencarian ku selama ini,
Walau ia dimana pun tersembunyi,
kau dan aku dari dzat yang satu dari ilahi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan